Ce Beneficii îți Aduce Optimizarea SEO Pentru E-commerce?

Optimizarea este cea mai bună soluție pentru a ajuta site-urile să aibă o prezență mai bună online și să beneficieze de cât mai mult trafic. SEO este perfect pentru bloguri și site-uri de prezentare, dar cum rămâne cu zona de e-commerce? Se poate face SEO pentru e-commerce sau pentru magazine online, iar dacă da, care sunt soluțiile? Despre optimizarea pentru zona de comerț online poți afla mai multe informații din acest material.

Optimizare pentru e-commerce: Cine o face?

Spre deosebire de optimizarea normală a site-urilor, în procesul de optimizare SEO e-commerce este imperios necesar să apelezi la specialiști. Cerințele sunt mult mai ample în cazul magazinelor online, deoarece este necesară înțelegerea brandului și generarea celor mai bune soluții care ajută la creșterea acestuia. Astfel, SEO pentru e-commerce se diferențiază de optimizarea uzuală prin faptul că pune un foarte mare accent pe aspectul tranzacțional, și mai puțin pe cel informativ sau statistic, generând astfel un volum mare de vânzări.

Care sunt cele mai importante elemente de optimizare SEO e-commerce?

Pentru a obține rezultatele așteptate, este important să iei în calcul toate aspectele care ar putea conduce la o indexare cât mai bună a paginilor de vânzare. Este recomandat să discuți cu specialiștii în domeniu despre îmbunătățirile pe care le poți aduce site-ului tău, pentru ca optimizarea să aibă efectele așteptate. Iată care sunt principalele aspecte pe care ar trebui să le ai în vedere.

Arhitectura site-ului

Înainte de a te ocupa de orice implementare SEO, va trebui analizată arhitectura site-ului. Un site trebuie să fie intuitiv și trebuie să permită navigarea ușoară, toate aceste lucruri concurând spre o experiență a utilizatorului cât mai eficientă.

Un site foarte aglomerat, foarte colorat, cu multe meniuri, submeniuri și trasee încurcate va determina clienții să iasă din site, fără a înregistra conversiile dorite. O pagină de vânzări trebuie să aibă un parcurs firesc, logic, să permită aerisirea informațiilor, astfel încât utilizatorii să nu piardă foarte mult timp în căutarea informațiilor dorite.

În acest caz intră și structura linkurilor interne, care de obicei nu ar trebui să depășească 2-3 clickuri până la obținerea informațiilor. Evită trimiterile sub formă de ramificații și păstrează o traiectorie cât mai simplă a lucrurilor, pentru a le ușura parcursul utilizatorilor.

Conținut optimizat, ușor de scanat

Una dintre tendințele foarte actuale este aceea că fiecare dintre noi, ca utilizatori, scanăm conținutul și nu citim efectiv fiecare informație. Din aceste motiv este necesar să ai în vedere realizarea conținutului cât mai clar și rarefiat, cât mai ușor de citit și scanat.

Conținut cu lungime semnificativă

Un aspect important al optimizării, chiar și în ceea ce privește zona de e-commerce, este folosirea conținutului cu lungime peste medie, undeva la peste 1000 de cuvinte per articol. Conținutul cu dimensiuni mari performează mult mai bine decât frânturile de conținut, inclusiv în ceea ce privește descrierile de produse sau descrierile de categorii.

Conținutul cu o lungime mare îți permite să implementezi mai ușor cuvintele cheie, indiferent de variațiile de formă, iar în plus îți permite să prezinți produsele într-un mod cât mai atractiv, original și informativ. Acest lucru te va ajuta să te delimitezi de competitorii tăi, deoarece conținutul unic și corect realizat este mult mai bine privit de către motoarele de căutare.

Partea de content marketing o poți face singur sau poți apela la specialiști SEO care te pot ajuta cu stabilirea cuvintelor cheie și cu realizarea de conținut în jurul acestora.

Împarte blocurile mari de text în paragrafe, folosește bullet-uri și orice element grafic care poate împărți textul, astfel încât acesta să fie plăcut privirii, fără a îngreuna citirea.

Creează interconectări prin backlinkuri

Link-urile sunt o metodă deosebit de bună pentru a crește autoritatea paginilor și a site-urilor de vânzări, așa că ar trebui să îți îndrepți atenția spre site-uri cu autoritate mare, pe care să poți adăuga linkuri prin content marketing. Acest lucru va face ca site-ul tău să capete la rândul său autoritate și în plus va ajuta la definirea relevanței în fața motoarelor de căutare.

Optimizarea URL-urilor

Chiar și în această direcție este necesară optimizarea, deoarece este dovedit faptul că linkurile mai scurte, clare, performează mai bine în campanii decât cele lungi. În această situație vei avea nevoie însă de ajutor specializat, venit din partea specialiștilor în optimizare, pentru ca site-ul tău să lucreze cât mai eficient.

Ce beneficii aduce optimizarea SEO pentru e-commerce?

Atunci când te ocupi în detaliu de un site de vânzări sau de un magazin online acesta va începe să aducă nivelul de trafic, dar și conversiile dorite. Ca și în cazul optimizării uzuale pentru site-uri, optimizarea SEO pentru e-commerce încearcă evidențierea unei afaceri, mai ales în contextul în care aceasta este menită să vândă.

Astfel, seo pentru e-commerce aduce următoarele beneficii:

Creșterea vânzărilor

Dacă optimizarea este făcută în mod corect, dacă linkurile funcționează în mod corect, iar paginile arată rarefiat și curat, atunci există șanse foarte mari ca site-ul tău să fie considerat de către motoarele de căutare ca fiind o sursă relevantă pentru nevoile utilizatorilor.

O prezentare bună a brandului în online

Un site de comerț electronic trebuie să aibă reputație, iar aceasta se câștigă prin a dovedi utilizatorilor că păstrezi o anumită constanță în postări, oferte și conținut. Un brand nu explodează peste noapte, ci este necesar să lucrezi pentru a-l construi, cu fiecare etapă ce contribuie la acest lucru.

O poziționare cât mai bună în Google

Orice site optimizat are șanse mari să se poziționeze cât mai bine în clasamentul motoarelor de căutare, iar situația este cu atât mai importantă atunci când vine vorba despre magazine online. Este recomandat ca optimizarea să nu se facă în regie proprie, ci să apelezi la specialiști în domeniu, care să găsească pentru tine și alături de tine cele mai bune soluții pentru afacerea ta.

Alege așadar să lucrezi cu specialiști pentru o optimizare cât mai bună a site-urilor de e-commerce, oferind site-ului tău posibilitatea să performeze cât mai bine, iar volumul vânzărilor tale să crească semnificativ.

Distribuie articolul

Leave a Comment